Monday, June 08, 2009

MBT problémák

This time a short explanation is English first:
I got my MBT-s last year – and I absolutely loved them! Walked around with them the whole winter, my back pain has gone bye-bye, but guess what: my MBTs started to fall apart. This unfortunate event made me rather said; not only because I loved them and I paid a hell of a lot of money for them, but also because the MBT representatives treated me like garbage when I dared to complain. So here I go, filing a case at the Bureau of Consumer Protection.

Hope I’ll be able to post good news soon.

------------------------------------------

Létrejött itt egy kisebbfajta kálvária, melynek részletei az alábbiakban olvashatók:


Tisztelt MBT Magyarország KFT!

A mellékelt levelet postázom a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek is, valamint közzéteszem közepesen nagy látogatottságú internetes naplómban (www.jedi-edi.blogspot.com) és egyéb elektronikus fórumokon is.

Remélem, hamarosan az ügy pozitív végkifejletét is lesz szerencsém hírül adni.

* * * * *

Tisztelt Cím!

2008 szeptemberében vásároltam egy MBT-t Budapesten, az Október 23. utcai MBT outletben. Régóta szerettem volna már, egészségügyi okok miatt, eleinte csupán az ára és a kinézete riasztott vissza. A külsővel kapcsolatos aggályaim a hátfájásom előrehaladtával egyenes arányban hagytak alább, a borsos árra pedig remek áthidaló megoldásnak tűnt a „kifutó modell”, amelyért 29 000 Forintot fizettem. Amikor megvásároltam „Beach” fantázianevű lábbelimet, az üzletben tájékoztattak az MBT hatásmechanizmusáról, készítettek számítógépes felmérést a talpam állapotáról, kipróbálhattam az MBT-t, és járás-oktatásban is részesültem. A vásárláshoz kaptam egy oktató videót is, amit szintén megtekintettem. Az üzletben tájékoztattak továbbá, hogy az outlet részleg termékei nem hibásak, hanem kifutó modellek, ezért vásárolhatóak meg az eredetinél lényegesen alacsonyabb áron.

Azt is tudomásul vettem, hogy tanácsos rendszeres járás-kontrollra jelentkezni, ahol szakember ellenőrzi, hogy megfelelően használom-e az MBT-t, valamint azt, hogy fél év múltán egy újabb számítógépes talpvizsgálat ajánlott, amely során kiderül, milyen jótékony hatások mutatkoznak.

Mivel téli lábbeliről van szó, a hűvösebb idő beálltával, október táján kezdtem el új MBT-m rendszeres használatát; az előírásnak megfelelően, eleinte csak napi fél órában, később hosszabb ideig, a járás-oktatáson és az oktató videón bemutatottak szerint.

A jótékony hatás valóban nem maradt el. Azon kívül, hogy a hátfájásom múlni kezdett, maga az MBT-ben való járás is kellemes érzést nyújtott.

Az első hónapokban a javaslat szerint több alkalommal is voltam lépés kontrollon különböző MBT pontokban (Westend, Károly krt.).

A későbbiekben számítógépes talpvizsgálaton is részt vettem, ahol magam is meggyőződhettem róla, hogy a vásárlás óta mennyit javult a lábam állapota. Ezért úgy döntöttem, hogy a jó idő beálltával vásárolok majd egy MBT szandált is.

Az első probléma 2009 január vége illetve február táján jelentkezett (nem jegyeztem fel a pontos dátumokat, mert nem gondoltam, hogy egyszer szükség lehet rá). A bal lábbeli a bal oldalon, a kisujj mellett elszakadt. Tekintettel a fél éves garanciára, panaszt tettem a Károly körúti MBT pontban. A lábbelit átvették javításra, és néhány hetes várakozási idő után (amit kicsit sokalltam) vissza is kaptam. A szakadás környékét varrógéppel négyzet alakban, ritka szálú stoppoláshoz hasonló módon átvarrták; az egyformaság kedvéért mind a bal, mind a jobb lábbelin.

A stoppolás a problémás oldalon egy idő után újra fesleni kezdett, majd pedig a cipőfűző bújtatója szakadt el, szintén a bal oldalon. Ezért 2009 májusában ismét panaszt tettem a Károly körúti MBT pontban. Itt azt az információt kaptam, hogy a lábbeli már nem garanciális, ezért „elképzelhető”, hogy a javítás költségét nekem kell állnom. Majd az eladónő az általam megnevezett problémákat teljes mértékben figyelmen kívül hagyva közölte velem, hogy az igazi probléma az, hogy mindkét oldalon elvékonyodott a talprész, a speciális maszáj szenzor pedig rossz állapotban van, méghozzá azért, mert nem megfelelően használtam az MBT-t. Elmondtam neki, hogy a többszöri járás-kontroll illetve a számítógépes talpvizsgálatok fényében úgy vélem, állítása vagy nem helytálló, vagy valaki valamikor nem mondott igazat. Mindezek ellenére a lábbelit felvették javításra.

Néhány héttel később egy vidéki telefonszámról kaptam egy telefont az MBT egyik munkatársától, aki azzal kezdte a beszélgetést, hogy azzal az MBT-vel kapcsolatban telefonál, amit talpjavításra vittem be. Tájékoztattam, hogy én a magam részéről az MBT-t a bal oldali feslés illetve a cipőfűző bújtatójának elszakadása miatt adtam át javításra, a talprész hibájáról nem volt tudomásom. Ettől függetlenül a folytatásban megtudtam, hogy a futófelület javítása 7 325 Forintba, az ék illetve a szenzor cseréje pedig 9 800 Forintba fog kerülni, ami összesen 17 125 Forint. Ezen felül a cipőfűző bújtató javítása bruttó 150 Forint per darab lesz, amit szintén a vevő, azaz én állok. Elmondta azt is, hogy a szenzor cseréjére azért van szükség, mert foszlik az anyag, ami annak köszönhető, hogy nem kezeltem az MBT boltokban kapható szilikonos ápolószerrel. Szóvá tettem, hogy a szilikonos ápolószer használatának szükségességéről sem a vásárláskor, sem pedig a különböző MBT pontokban tett látogatásaim alkalmával nem tájékoztattak. A válasza erre az volt, hogy ezt nekem kellett volna megkérdezni.

Felajánlotta, hogy abban az esetben, ha nem élek a javítással, kedvezményesen vásárolhatok egy pár új MBT-t, mégpedig a 49 000 Forintos árhatáron belül 17 000 Forintért. Ha azonban nem outlet modellt választok, a régi és az új lábbeli eredeti ára közötti különbözetet is meg kell fizetnem, mivel a tulajdonomban lévő lábbeli „csak” 29 000 Forintba került. Egy 49 000 Forintos modell esetén ez 17 000 + 20 000, azaz 37 000 Forintot jelentene. Arra a kérdésemre, hogy miért jó nekem, ha kedvezményes áron, 37 000 Forintért vásárolok lábbelit, amikor már 29 000 Forintért is hozzájuthatok, azt a választ kaptam, hogy outlet modellt kell választani, és azt 17 000 Forintért megvásárolhatom.

A beszélgetés végén abban maradtunk, hogy a lábbelit elküldik az MBT szakszervizbe véleményezésre, én pedig nézzek körül az outletben (amiből számomra az tűnik ki, hogy a hibás lábbeli leadásától egészen az említett beszélgetésig eltelt hetekben a lábbeli még nem jutott el a szakszervizbe).

Mindezzel kapcsolatban találok néhány zavaró momentumot.

A legfőbb kifogásom a lábbeli minőségével kapcsolatban van. Életem során még egyetlen alkalommal, az MBT-nél nagyságrendekkel alacsonyabb árfekvésű és (elvileg) gyengébb minőségű cipők esetében sem fordult elő, hogy alig több, mint fél éves hordás után ilyen mértékű minőségromlás mutatkozott volna, mind a futófelületre, a talprészre, mind pedig a cipőfelsőrészre vonatkozóan. Az MBT-m a téli hónapok során gyakorlatilag alkalmatlanná vált a további használatra. Ez számomra azért nagy csalódás, véleményem szerint ez a lábbeli még a legminimálisabb minőségbeli követelményeknek sem felel meg; az MBT-vel kapcsolatban pedig a cég kialakított imázsa és a termékek nagyon magas ára is mást sugall.

A következő fájó pont éppen az ár. Hiszen minden alkalommal, amikor az MBT munkatársaival a hibás lábbeli javításáról tárgyaltam, szinte lesajnáló hozzáállást véltem felfedezni, miszerint aki „csak” 29 000 Forintért vásárol kifutó (nem hibás?!) modellt, az örüljön, hogy egyáltalán szóba állnak vele.

Szintén az alkalmazottak nem megfelelő hozzáállásának gondolom azt, hogy az általam bejelentett hibákat figyelembe sem véve, azok orvoslása helyett egészen más problémákkal állnak elő, melyekért engem, mint vevőt tesznek felelőssé (hogy tudniillik nem megfelelően hordtam a lábbelit – a többszöri járáskontroll és a számítógépes talpvizsgálat ellenére, valamint hogy nem érdeklődtem a szilikonos ápolószer iránt, melynek létezéséről tudomásom sem volt).

Mivel az MBT jótékony hatása tagadhatatlan, saját egészségem érdekében a jövőben is szeretnék ilyen lábbelit, ám bizalmam sajnos megrendült a márkában. Egyrészt attól tartok, hogy a következő is használhatatlanná válik majd fél év után. Másrészt pedig attól, hogy miután a 29 000 Forintos vásárlást követően a fent ecsetelt bánásmódban van illetve volt részem, vajon mi történne, ha egy „csupán” 17 000 Forintos lábbelivel problémák merülnének fel?

Kérem, tájékoztassanak az üggyel kapcsolatos véleményükről, illetve lehetőségeimről, jogaimról.

Budapest, 2009. június 8.


Tisztelettel,


Weber Edina

2 comments:

  1. Anonymous5:21 PM

    Jelenleg mi a helyzet?
    érdkel a folytatás is.

    ReplyDelete
  2. Kedves Anonymus (szép név!),

    a folytatás is fellelhető itt a blogon. A bal felső sarokban a keresőbe be kell írni, hogy mbt, és az összes e témában megjelent írásom előjön.

    ReplyDelete