Monday, July 16, 2007

Mazal tov! Haiku!

Na végre. Megszületett az első Haikum*. Tudtam én már rég, hogy úton van valahol. És pont most, mikor nem is gondoltam rá, fogta magát, és egyszer csak megvolt. Íme:

Hétfő este hét
Tejeskávé lesz-e ma
Gangra kiállva?

* A haiku japán versforma. Szülőhazájában csak azokat az 5-7-5 szótagos sorképletű verseket nevezik így, amelyek a természet ábrázolásán keresztül mély filozófiai, lélektani tartalmat sugallnak.


I am proud to announce that my first Haiku* was suddenly but not un-expectedly born just a few minutes ago. Here it goes:

Monday afternoon
Wonder if a latte will
Maybe come my way

* Haiku is a mode of Japanese poetry, the late 19th century revision of the older hokku, which consists of a pattern of approximately 5, 7, 5 syllables.

2 comments:

  1. nem is az elsod! nekem egyszer irtal egyet! majd otthon megkeresem.

    ReplyDelete
  2. Na most jól lebuktam...
    Jól van no, lehet, írtam már korábban is ,de az csak merő véletlen lehetett, nem tudatos haiku.
    Rendben, légyszi keresd meg, aztán majd jól feltesszük azt is.

    ReplyDelete