Wednesday, August 13, 2008

Azér' ez gáz

Ezt ma írtam. Okuljatok.

Fővárosi Gázművek Zrt.
1081 Budapest
Köztársaság tér 20.

Tisztelt Főgáz Zrt.!

A 100193162684 számú, 2008 08 02 keltezésű, 2008 08 18 teljesítési dátumú, 73 197 HUF összegű gázszámlával kapcsolatban az imént beszéltem egy kedves kolléganőjükkel telefonon.
Az elmúlt hónapban szerződésmódosítás történt. Az eddigi évi egyszeri leolvasás helyett áttértünk a havi diktálásra. Erre főként azért volt szükség, mert évek óta követhetetlen volt az önök rendszere, a számlák pedig ennek megfelelően teljesen nonszensz összegekkel érkeztek. Az elmúlt nyáron például több hónapon át 18 000 HUF körüli összegekről érkeztek számlák. Ekkor szerettem volna bediktálni az állást, de azt az információt kaptam, hogy a megállapodás miatt erre nincs mód. Ezért kértem, hogy a "becsült" összeget csökkentsék. Ez meg is történt, így a nyár hátralévő részében 8 000-10 000 Forintot fizettem havonta. Ezek után télen, azaz a fűtési idényben elkezdetek érkezni az áthúzott, érvénytelen feliratú számlák. Ekkor ismét több alkalommal telefonáltam, és kifejezetten kértem, hogy ne küldjenek érvénytelen számlákat, hiszen tél van, fűtünk, és nem szeretnénk érvénytelen számlát kapni, hanem szívesebben fizetnénk havi rendszerességgel, ahelyett, hogy majd egy nagy összegű számlát kapjunk. Ekkor azt az információt kaptam, hogy a megállapodás értelmében ezen változtatni nem lehet, önök szerint túlfizetés történt (persze, hiszen egész nyáron át 10 000 - 20 000 Forintot fizettünk).
A mostani számla szerint pedig 73 179 Forint a befizetendő összeg.
A leírtak fényében ezt nonszensznek és felháborítónak tartom. (Főleg a lebontásnak azt a részét, mely szerint két hónap alatt 509 m3 (!!!), három hónap alatt pedig 702 m3 (!!!) gáz fogyott egy kétszobás lakásban. Arra gyanakszom, hogy az egész háztömb fogyasztását keverték véletlenül össze az enyémmel).
73 179 Forint egyszeri befizetésére, még ha indokolt lenne is, nincs módom. A jelenlegi magyarországi gazdasági helyzetben, illetve a bérrendszer ismeretében úgy gondolom, ez nem szorul különösebb magyarázatra.
Kérem az eset felülvizsgálatát.
Várom szíves válaszukat és az ügy megoldására vonatkozó javaslatukat.

Budapest, 2008. augusztus 13.


Üdvözlettel,


Weber Edina

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Sajnos van még ilyen szolgáltató ahol az ügyfél kiszolgáltatott.
    Pl.E.ON,vízművek.
    A gázmű számlázását különösen nehéz követni,mivel köbmétert mér az óra, a számlát pedig MJ-ben állítják ki.Az ügyfél nem tudja mi a váltószám? Az az Ő baja.

    ReplyDelete
  3. Hja... nem is érdemes ezen sokat rágódni. Majd befizetem részletekben. Nyáron. A téli fűtés árát. Mert ez így logikus. Télen fűtünk, nyáron fizetünk. Valami ilyesmi volt a Tücsök és a Hangyában is, nem? :-)

    ReplyDelete
  4. edihal-semmi baj,szívesen segítek(tünk)a törlesztésben.

    ReplyDelete
  5. Én meg nem pénzezek veled. :-)

    ReplyDelete